Membersihkan Sesawang Blog : Cerita Lama Masa Kerja

posted under by Ayenxz Abraham
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..
Ha...Hamik kau, kata nak sambung kejap je...skali sampai 6 bulan xhapdate, cam haram je kan? Biasa la, dah malas blogging dah sebenarnya, tapi bila tgk balik blog yang dah lama xberisi ni..rasa cam sunyi la pulak...


Sebenarnya setiap kali aku menaip utk blog, aku terberhenti pada perenggan ke2..habis idea atau terlalu banyak idea..adakah nak citer pasal diri sindri? Nak citer pasal info? Nak citer pasal hal orang? Nak cerita pasal benda yang aku xpuas hati? Cerita pasal hidup aku yang sebenarnya agak bosan...? Ntah..


Sebenarnya camni...sebab aku slalu taip blog pada waktu malam..Roomate (Housemate?) slalu gak tidur awal..xmo sakitkan hati dia, ye la..hidup kena bertoleransi..aku pon tido skali..Aku tahu bunyi keyboard tap-tap tu sangat menyakitkn telinga..so, habis la 1-1nya masa utk aku tulis blog...N lagi satu..masa aku typing, aku xsuka org duduk kat tepi..u know, it's kinda annoying..


Yap..That's me..

OK, lets go on with the schedule, shall we?


MARI BERCERITA TENTANG KERJA...

OK..selepas aku dapat interview n the call and the kerja...it's time for me to work..(BTW, by the time you read this post, i'm back on the unemployed trashbin...:sadface:)
For those whom already read bout the prejob..Link is here ...By the way, aku skip part dimana aku gi Kursus kat Teluk Intan..jap..is it Teluk Intan or Ipoh? Whatever...

Ada jugak cerita best masa kat sana..but xpe la..kalo citer semua..cam hampeh lak..biar la..

As Fasilitator SchoolNET..aku diposkan di SK Pasoh 1(F)..F dalam kurungan itu adalah Felda...mind you..Meh jap aku tunjukkan di Mana ye..



View Larger Map

Yeah...Adalah dekat2 situ..You see the large patch of something on the left side of the marker? itu adalah padang sekolah SK Pasoh 1..kalo aku leh joging 2 round setiap hari..kompon kurus siyoooott~


OK..tempat ni dari Rumah Melaka ada la dalam 110km ++..agak jauh..tapi dah kerja..pegi je la..Oleh kerana aku xpernah pon lalu kat sini...xpernah mimpi pon sebenarnya..See? Semuanya kerja Yang Esa..rezeki kan dia yang bagi? Aku masuk kerja hari isnin..so kalo xsilap hari ahad..aku pegi sana with my parents..(ehh..sukati la..haha)  motifnya nak carik tempat tinggal la..Gilaa...xde tempat tinggal aku tidor dalam makmal komputer for a year la..


Yap..that could've been me...

Untuk memendekkan cerita ini..aku tinggal dengan guru2 bujang..1 of them is a Ustaz, 1 Technician, 1 Primary school teacher and another 1 is a clerk..

Bermula la cerita 1 tahun dimana aku mula bekerja..gaji masyukz..cikgu2 pon sporting..dan aku dapat pg field trip 3 kali setahun tauuu...biasa la duk skolah, musti ada program n rombongan..

Dah la..blog ni dah start meleret2..aku stop kat sini la ye..

Nota Kaki: Seronok kerja jadi Fasilitator..tapi apa nak buat, jawatan tu xglamer dikalangan ahli2 politikus..so, oleh kerana orang  xtau pon kerja kitorang membantu itu ini..so jawatan ini short-lived for 1 year..but thanks,nevertheless.. 

0 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top