Pre-Job Continues..

posted under , by Ayenxz Abraham
bersambung dari post sebelumnya...

Perkara yang menyakitkan hati ialah:

1. Datang pukul 8.00 pagi...lepas Zohor = Pukul 2-3 cmtu baru la kena panggil interview..
2. Xde makanan disediakan..waima kudapan2 sekalipun...sedey tul la..

Terima Kasih kerana membuang masa bersama kami...

Oh ya...lepas interview tu...makan masa jugak la utk tunggu dia bgtau sama ada dapat atau x..agak menyakitkan hati jugak la, sebab benda tu jadi sangkak atau aral (minta maaf, bahasa high level..) yg membuatkan aku xbleh nak apply untuk job2 lain...ye la..mana tau dapat kan...kang kalo aku reject kang ada harapan kena black list dgn Jobstreet.com....

Soo..aku pon menunggu la selama sebulan lebey...aku rasa orang lain pon dah naik sakit hati menunggu..laksana menunggu bulan jatuh ke riba atau menunggu harga barangan runcit di Malaysia untuk turun harga...(naik pandai, turun xtau...tahi btul la...)

Mana result interview ni....

Tunggu punya tunggu...dekat la satu bulan lebeh, kira2 dalam bulan 1...ada panggilan telepon yang mengucapkan Tahniah...ecehh~ cam menang hadiah cabutan bertuah plak. Dia kata aku dapat, dan kena pegi kursus selama 5 days pastu trus masuk keje...aku tanya dia, kat mana aku kena posting...dia pun cakap...tapi aku xdengar sangat..dalam kesayupan suara gadis yang memanggil itu, kedengaran seperti:

1. Simpang Bertam (ni kat Melaka..Yippee)
2. Simpang Renggam (ni kat Johor..landmark= Penjara..)
3. Simpang Pertang..(Negeri 9..)

Dengan harapan yang menggunung, aku mengharapkan aku dapat kat Simpang Bertam coz dalam 15 km je dari rumah..jimat belanja...Dalam kekaburan tersebut, dalam hati aku berkata

"This is not right..koz aku terdengar cam SK Pagoh or SK Pasoh..or SK Paloh...pada awalan nama tempat posting tersebut...dan ketiga2 tempat tersebut bukan di Melaka...hmmm"

Xpe la..dah kata orang, rezeki tu jangan ditolak..dah dapat tu jgn la mengada2..xdapat kang ko ngabiskan boreh kat rumah joo...so aku pun menunggu la masa untuk pergi ke kursus tersebut..Oh ye, 1 info lagi mengatakan bahawa tempat kursus yang aku kena pegi tu kat BTPN PERAK...BTPN stand for Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri...

Cerita Selanjutnya Tentang Kursus Di Perak Pada Post Seterusnya...Adios~


Blok Asrama ini Memuatkan Peserta Lelaki dan Wanita..hehehe





0 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top