Review Untuk Hari Konvo

posted under by Ayenxz Abraham
Assalamualaikum semua...Ahh...lamanya xupdate blog, rasa cam dah berkulat2 kulapuk, sarang lelabah dan serawang..

Hmm..apa nak citer ye?

Okeh la...revert balik dari awal bulan lepas, not actually awal,but middle la...bulan konvo...bulan yang aku rasa serba xkena...ntah la, salah step or salah bangun tido kot, orang kata wake up in wrong side of the bed,(anyway,aku tido atas tilam,kat lantai,..so nak bangun just berdiri je,mana ada side lain...)...

ZZzzZZzz(hmmpphhh***)

Soo...mari start cerita pertama

1. Konvo aritu dimulakan dengan jadual waktu yang sengal2 biawak, huh, ade ke mula daftar pukul 6.45pg, gilo btol la...pastu ngan kompidennya aku turun ke Johor nak menginap kat Hotel yang best2 sikit, ala bukan slalu dapat tido hotel...Dah la meraun2( round..) cari Hotel Seri Malaysia yang sungguh sedey dan bernyamuk2...pastu hajat mandi kolam renang pun dah hancur berderai....sob...sob..Sebab yang ada cumalah kolam ikan...IKAN!!!

1.2. Hari konvo yang dinantikan rupanya agak sengal juga la...dah la jenuh panjat bukit nak naik ke dewan, pastu dengan perot yang sungguh berkeroncongs memainkan muzik asid perut...ku gagahkan diriku jua untuk masuk ke dewan..BTW, jubah aku punya jalur pinK tu kecik giler...blakang dia terjongket cam haram je.....oh, lagi satu jubah + coat = mini jacuzzi..huh, peluh habis la...nasib baik la deodorant dah sapu awal2..kalo x musti lalat dah tanya khabar...


1.3 KENA PAKAI TOPENG TUUU~.....pikir2 balik klakor la jugak....macam konvo akedemi ninja je...xpun nurse + doktor wannabe.....BTW, apesal la ahli2 senat UTM suma orang2 tua..opss, warga emas...sian tul diorang kena bangun pagi...pastu berdengkur kat kerusi depan orang ramai..atas pentas lak tu...ada yang main sms...ntah2 ada main game kot...kesian...nasib baik xkentut2...hahaha...Then ada fakta lawak dari mak aku....."Kenapa yang bagi album (bekas utk simpan sijil degree) tua sangat, jalan pun xlarat...", my respond? Ntah la makk....

1.4 Pas konvo tu...hujan!!!...Talk about BAD weather....pastu dah la xset btol2 mana nak amik gambar, pas dapat je suma ghaib...aku bergerak ke tempat biasa, depan bangunan HEP...ingatkan ada la sapa2 kan.....Nasib baik pas abis hujan, dapat jugak la amik gambar kat depan masjid UTM...

1.5 Perancangan yang telah dibuat sebenarnya mengatakan bahawa aku terpaksa bergerak dengan segera meninggalkan majlis atas sebab kena gerak ke Lumut --> Pangkor hari tu jugak....GILOOOO~...penat wehhh..so Yana snap beberapa gambar dan jumpa family Hisham bagi upacara penyerahan Sticky Album..Oleh kerana malas nak ulang alik Johor, so aku trus pulangkan Jubah dan Amik Sijil Degree yang sebenar...Soo masa untuk aku melaram sakan ngan jubah tu adalah hampir kepada "Zero"....orang amik gambar puas2...aku kena pulangkan cepat2...Najis tul...

Soo...itulah intisari sehari masa konvo...Nak singgah Pesta Konvo xsempat, nak kemana2 pun xsempat...dan sebab penat...kitorang xdirect ke Pangkor but balik ke rumah dulu...Mak xstuju coz leceh la..nanti nak gerak musti lambat...tapi aku kesian ngan abah coz JAUH TUUU~ Johor ke Perak...tapi sebenarnya ada hikmah jugak kenapa mak (mak disini bermaksud EMAK dan bukannya kata ganti diri yeee~) suruh trus je pegi Pangkor...

Nanti bersambung lagi....Dalam tajuk RUNAWAY VACATION..byee...

Nota Lutut : Selamat Berpuasa Semua....Puasa penuh ye...Lelaki xde alasan (kecuali sakit dll)..soo puasa btol2 ye...HISAP ROKOK BATAL PUASA YEE!!..puasa setahun skali pun leceh...apa la korang nii...berenti la...Tengok iklan baru kat TV tu...


0 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top