Random ChatterBox: About Raya

posted under by Ayenxz Abraham
Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua..

Huu..ape nak citer ye? Tentang puasa? Tentang hari Raya? ntah la.Xrasa macam nak citer la pulak..bukan sebab xde mood (salah 1 faktor jugak kot..)..atau krisis yang melanda menyebabkan aku rasa tawar hati dengan raya kali ni...tahun lepas Mak aku kena denggi, tahun ni...entah la...walaupun bukan masalah aku..tapi agak xbest jugak la kalo dibiar berpanjangan..dan aku xmo citer kat cni bcoz terlalu private dan blog aku bukan tpt gosip ye~..

N-way, rasanya masih blom lambat utk ucapkan

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI,
MAAF ZAHIR DAN BATIN


kepada semua rakan2,kawan-kawan dan semua yang beragama Islam..apa silap salah, sama2 la kita maaf memaafkan..

kuih raya aku pun dah abis..cadangnya nak buat banyak, letih woooo masak biskot ni..biskot tunjuk letih menuding je..biskot buat ni nak campur tepung la, conflakes la,dan segala macam benda..huiih..seronok tu 1 hal, sakit jiwa pun satu hal...xpe la....skrg2 nye orang makan hasil tangan kita..berkatt..

Raya ni 1st time la keluarga aku pakai baju yang sama warna...Maroon 6..haha..yang lagi 2 sebab dah kahwin, takkan nak belikan baju utk diorang kot..soo mana yang ada je la belikan...yang xbesh nye...ikutkan lepas salam2 dipagi raya..trus la nak amik gambar, tapi tetibe je ada orang datang (sunggoh menyebok yang amat!)..ape pagi2 raya dah sampai ooiii...pastu dah orang tu balik, gi la ziarah kubur nenek aku jap..

Ramai jugak la yang ada kat kubur tu..means org kampung la..masing2 duduk depan kubur sambil baca Yassin @ Al-Fatihah..aku pun sedekah la sesurah 2 kepada nenek..

Pastu balik la rumah..petang sikit balik kampung kat Branang..nenek belah mak ada lagi...Soo..pegi la jap..Mak lang ngan Pak teh pun ada...pak teh yang jarang2 jumpa..so time raya la pun kalo nak jumpa..Kuih nenek ada 14 jenis tu..kalah teruk akuu~..

nenek punya speciality adalah rendang cili padi...huih...kalo makan tu jamin leleh ayaq liur..tapi sedap xterkata..warisan minang la katakan...dan kuih rokan..ada orang kata kuih bijan..ala..yang bulat2 banyak bijan tu..kalo makan xleh stop punya la..macam makan kacang pun ada...

Satu yang aku sengal sikit pasal Raya ni adalah keletihan yang teramat...bukan sikit2 punya letih, maunya kalo ramai2 datang kan..nasib la tahun ni xramai sangat..

UPDATE: Tadi kawan Ma & Pa datang RAMAI GILER..bukannye aku buat rumah terbuka ke hape ke...1st abah cakap.."Ada la dalam 15 orang punya makan..." Aku pun gi la pasar raya bli mende nak masak..|N-again..Akuuu jugak..|nevermind, dah slalu buat rasa dah immune dah...aku pun pikir2 ape mende la aku nak masak ni..Paling cepat masak mee or spegg..so aku buat la Penne Carbonara..|tapi dah macam Chiken Picata la plakk|..so dalam 15 orang..2 tin prego cukup la kot..bli mush button,coriander leaves,chiken giling(or ayam kisar..)..I ready to go...Skali yang datang 30 orang kauuuu~~xmampus aku mencari pe bende nak masak..nasib la ada 1 lagi prego yang aku save utk breakfast in case mak tetibe suruh aku masak sarapan...dan penne tu nasib2 cukup je..aku dah peluh2 kat dapur..Utk back-up aku masak nasik goreng..Skali termasin plak. dT_Tb ...lantak la...nasib baik carbonara tu cukup..legaaa...

Apa2 pun...pas ni ingat nak puasa 6 plak...puasa 6 xyah berturut2 kan? so day off-day on pun okey jugak apa...tapi seriously inilah Raya+Puasa yang paling memenatkan...nasib baik ada Yana...bleh jugak tolong2 kat rumah..but on 14th Oct..she'll return to Alexandria to continue her study on Medic..so, aku pun nak cepat2 amik lesen kete dan pergi mencari duit sendiri...at the same time, dalam hati nurani aku tersimpan hasrat nak sambung Master..apa kan daya..fobia PSM aku xhilang2 lagi..tapi bak kata orang,"Best2 keje, best lagi study sebenarnya.."

Doakan aku dapat keje best2 ye..

nota Lutut: Memula tadi ingatkan nak curi posting dr blog lain..C&P la..tapi last2 tertaip jugak..nasib la Labuu~

0 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top