Anjakan Paradigma dan Majlis Berbeku yang Membeku?

posted under by Ayenxz Abraham
Alooo...Assalamualaikum dan salam sejahtera pembaca blogku sekalian...

Nghehe..jangan mareh sebab dah lame xupdate citer2 baru dan xbest dalam life aku..ye la..aku pun tau korang pun bz ngan kehidupan korang...dan sebab aku xmo bagi kepala korang pening dgn membaca rintihan dan sokseksoksek.(<--cam ne nak baca ni?) aku..so aku pun ghentikan ka la kejap update..ala.balik2 citer PSM...balik2 citer PSM..xbosan ke?


Jap...sebenarnye post ni pon aku xtau nak story morry apa ngan korang..coz xde menda apa yang blaku sangat pon...lagipun aku skrg rasa agak sedih kerana aku dah realized somthin..

ANJAKAN PARADIGMA

Sebenarnye aku bukan tau sangat pun apa bendenye anjakan paradigma tu..cuma aku nak shared somethin...dalam hidup korang...dah berapa banyak anjakan atau perubahan yang berlaku...ada yang minor..(bukan seralaya dalam D minor..salah2..) dan ada yang major..(sarjan mejar?)....Macam perubahan dalam persekolahan, kawan2..awek,pakwe dan lain2...cuma nak fokus kat sini ialah anjakan alam belajar ke alam pekerjaan...


PETERPAN: Aku xmo besar..nanti kena ____(isi tempat kosong)

Seriously...aku MALAS nak keje..tanya la kawan2 aku cam Nuar ke?, Sham ke? Korn ke?..rasanya cam kami..(chewah..yakin je...) ni seorang budak terencat cam Peterpan yang malas jadi dewasa...ntah la...mungkin sebab suka sangat belajar..(KONON..Pooodah~)..atau sebenarnya takut dengan komitmen...sebab tu la antara sebabnye aku ni masih menyinggel..(pejadah bahasa koo.?..single..hahaha)...sebab aku takut sangat kepada rejection dan diperendah2kan...aku rasa rimas dan annoyed dengan senang...Camtu jugak taim keje kan...aku xsuka pada benda yang dijadual kan..sebab aku tau aku xleh ikut jadual...dan aku benci kepada sesuatu yang rigid dan unflexible...

Kroohh...

Dah keje nanti of course kena bangun pukul 7.00am, siap ke office dan sampai sebelum 9.00, dah tu kalo keje kerajaan teman memang suke bebenor..(pehal ko cakap Perak lak ni? )...buleh kuar minam2...hehe..teringat masa Latihan Industri...jap..reverse balik...pastu drive (bajet ada kete..blah la..) kuar opis, ada deadlines..kena marah ngan bos..marah bos balik (kes kuang ajor la ni...hehe)...dan life ko berputar disitu selama bertahun2..bak kata dalam felem P.Ramlee..selagi belum tutup mata..keje2...

Lagi satu...aku nak bagitau la...antara life yang paling best adalah campus life..cakap la skarang ko sakit ati ngan lect ke, susah buat assignment ke,pening hal itu ini..(cam aku gak la...hehe)...tapi bila tiba satu masa..(cam lagu M.Nasir la plak..)..alam inilah yang korang akan ceritakan pada keluarga korang..(maksud aku bukan mak ayah korang..ni pehal sengal ni?)..Maksudnya pada anak2 korang...mungkin juga kepada cucu..camne korang mendapat segulung ijazah, berkenalan dengan kawan2, menyertai aktiviti, membuat kerja gila (macam jalan kaki ke Danga Bay...huh memory btol la...)...berkaraoke sakan ngan kawan2...clash 200-300 kali..xtido 2-3 hari sebab buat assignment...tengok bola ngan kawan2 tanpa kisah esok kelas pukul 8.00pagi...(cuba buat taim keje tgk...mau dapat surat notis berenti dopopat jam...xke haru..dah la ressession taim ni...)

Semua memori ini adalah merupakan antara sebahagian besar sejarah hidup anda..lebih2 lagi jika anda berjumpa teman idop anda yang xberguna itu semasa belajar di U...dah mak kata blajor..koang cari balak/aweksz pesal..(ceh...ni kes jeleosy la ni...kuikuikui..)..tapi aku nak tanya korang..pas korang blaja..korang terus kawin ke? Nasib korang la...aku nak enjoy masa mudaku ini..hehe (p/s: Enjoy2 tu xlah sampai melanggar adat,tatasusila,norma2 waima normah2..atau meruntuhkan akhlaku dan akidahku sebagai seorang lelaki beragama Islam...)..

Kerja2...sapa2 ada pengalaman 1st masuk kerja tu bagitau la aku eh...lagipun aku masih keliru desakan hati dan pihak luar...ada baiknya ikut cakap orang tua...tapi mengikut jalan sendiri pun menandakan kita beranjak dewasa, tahu bertindak dan tahu mengawal laluan hidup kita sendiri...


MAJLIS BERBEKU...

Grab Ur Plates..Coz the Rock is Cookin'..

Owkeh...mari citer pasal menda2 light sikit...buat sesapa yang baca la...dalam ari Rabu bersamaan 6hb..geng2 ku akan mengadakan Majlis Berbeku (<---jap, nape agaknye namanye berbeku ha? Mungkin direct translation atau majlis tu ada peratusan menjadi majlis yang "sejuk membeku" a.k.a BOSAN?)...

Lokasi aku xmo bagitau...hahaha..manela tau kot2 korang yang dekat2 UTM tetibe je memunculkan diri korang ke majlisku yang serba exclusive dan mewah..(blagak siyot...bedebah je..bajet orang nak datang la...)...hehe..Nak tau apa dia punyer TEMA? huu...cam aram je...Temanye Tropicana...ahahaha...aku buat lawak pun diorang amek tema tu ...lantak korang la...

Yang nak citer ni...aku jadi AJK aktiviti...hahaha...meh kutip sampah reramai mau? xpun menanam ganja hidroponik secara besar2 ke...xder la...meh aku bongkar sikit citer apa la aku nak buat malam tu...hehe

Citernyer camni...

1. Malam tu didatangi oleh Lecturer yang pelbagai..ada yang sporting..(sporting tu suka bersenam kan? duh~), ada yang Alim dan Muslimah Sejati, ada yang datang makan dan bagai2 lagi....so agak leceh la....

2. Mulanya malam...gelap dan nyamuk..arghhhh

3. Aku ada buat games sikit...

  • Game pertama adalah Kotak Bermadu...maknanya sesiapa lelaki yang ada dipanggil layak memlih wanita sebagai madunya...(pala wotaq ko....mane ada..nak aku kena lenyek ngan istri2 diorang?..) cam kotak beracun tapi ada twist yang gegiler punya games...sebagai contoh: Luahkan rasa cinta anda pada Gambar di Skrin..(most probably ORANG UTAN..ghahaha)..dengan menggunakan list barangan dapur cam setin minyak masak buruh atau 2 kilo bawang benggala....
  • Game no 2 adalah Namanya Question Game atau game soal menyoal...xtau? Meh bukak Youtube dan cari cerita Actorlympics..search la sampai jumpa..xjumpa aku xmo masuk campur...hahaha
  • Game ke 3 adalah rahsia kerajaan malaysia..xmo kongsi...

Sudah le bang...jangan dera saya lagi..xmo2..

Itulah sebahagian daripada apa yang akan berlaku malam esok....(tengok tarikh post ha...jangan korang gegatal komen aku salah tarikh plak....)..Sooo..nak tgk gambar..tunggu post seterusnya...

BABAIIII...

NOta Lutut: Jaga kesihatan baik2 ye..Selsema Babi atau Khinzir atau Kerbau Pendekz ini sangatlah bahaya...jangan berkawan dengan makhluk ini yeee....


0 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top