Gastronomical Adventures: Malam Pra Graduan

posted under by Ayenxz Abraham
Haaa....puan-puan dan tuan-tuan...kita berjumpa lagi dalam rancangannnn...Mari Makan-Makan......hari ini saya akan persembahkan pada pembaca blog ini siri makanan yang telah dimakan oleh saya...dan rakan-rakan yang lain....

Kalo korang nak tau...inilah lauk yang dimakan semasa malam pra Graduan baru-baru ini di sebuah hotel yang malas aku nak promote-kan coz sebab-sebab yang akan aku bagitau lepas ni...

Shall we look at the menu??


1. Appetizer : 4 Warm & Cold Combination

Translation: Korang penah makan x nugget cucuk2 kat pasar malam tu...sedap kan...
tapi berbaloi ke kalo korang bayar RM60 utk makan menda tu...dah la sorang satu je....
cisss....Anyway...dalamnya ada:
  • Isi ketam dalam kulit ketam?
  • Dumpling
  • Menda pelik yang rasa pelik....(perhatikan benda dalam mangkuk sebelah kanan)


2nd Appetizer : Sup Jagung dan Isi Ketam

Translation: Duh~...plain Malay tu...mmg sup ketam dan jagung...
agak sedap kerana rasa yang serasi antara isi ketam (ini bukan filamen ketam ha~) dan
jagung, isi ketam yang lembut dan sedikit masin dan jagung yang manis....hmmm...bleh tahan la...cuma xleh tambah2....xpe la,pasni masak sindri....




3. Main Course 1: Yang Chaw Fried Rice

Translation: Nasi Goreng Biasa+Kicap....seriusly...hape benda ni? Nasi goreng biasa pun
diorang ada letak ikan bilis dan cili...ini? Nangis weh bila makan ni...rasa cam kena tipu je..
Dah la rasa nasi kosong...yang Chaw la sangat...Kalau yang Chaw aku tau...nasi goreng
cina ada letak udang dan rasanya a bit garlicy...ini?...utterly disappointment...




4. Main Course 2: Deep Fried Chicken With Lemon Sauce

Translation: Hmm...Korang penah tak makan sesuatu yang x kena pada rasanya....contoh:
Masak Lemak Manis....Atau Aiskrim Cili Padi? Haa...camni le aku rasa pada lauk ni...mungkin ada yang kata "Sedap apa..." Apa? Ko makan ayam dengan Sos Sunquick? Ayam Deep Friednya
memang ok la...rasa cam KFC...tapi masa makan dengan syoknya..tetiba aku rasa " :X...masamnyeeee"...kalo dia pakai sos thai Chili atau Black Pepper...that evening will be soo much better...dah la makan dengan nasi goreng pelik di atas....yang oren tu adalah sosnya...bukan minyak menggoreng ha~~..kalo cam tu minyaknya..aku dah saman dah....


5. Main Course 5: Steamed Red Snapper Hong Kong Style

Translation: Korang tau x ikan ni sampai lepas nasi ngan ayam tadi telah berlalu dibawa waiter yang berkeliaran pada masa tu...then masa kitorang tunggu2 makanan apa yang dibawa next...tercongok la ikan ni atas meja....Mula2 kitorang kompius la...dah masak ke blom ni? Pastu Wan pun operate ikan ni secara brutallnya...(Maaf..gambar tiada...)..dan aku dapatla sedikit daripada ikan diatas...Rasanya? Hmm...Fancy Name, but sebenarnya no better than ikan kukus cicah kicap (kalo ada budu lagi better..)...seriusly...kalo kat hotel ada benda ni...jangan la order...buat kena tipu je....dah la kicap kikkoman...sayur atas main bubuh je..camdoh kan?


LAST BUT NOT LEAST

6. Mix Vege Loh Hoon Chai...

Translation: Sayur goreng campur....ada rasa kicap, sos tiram, garlic (besar kau...nasib baik aku xkunyah...),minyak bijan dan rasa sayur....masa ni ada meatarian (pecinta tumbuhan...?) yang xnak makan benda ni...so aku amik la sikit....xrasa xsah kan? Pastu...hmmm...okeh la..rasa sayur campur...


Makanan terakhir.....dessert adalah suatu yang paling mendukacitakan....kalo bagi aiskrim pun dah kira okey.....ni adeke dia bagi some bean curd that taste like antibiotic...serius, xcaya tanya la bebudak yang pergi tu....dan chilled sea coconut...ni okey la..sedap jugak...rasa cam buah kabung.....xtau buah kabung tu apa? yang kita makan ngan ABC....xtau jugak? Next blog aku cover benda ni okeh..?

Kesimpulan: BAZIR DUIT AKU RM60!!......sob sob.....

Lain kali aku review makanan yang lain eh...kat tempat aku...ada kedai char kuetiaw yang sedap....nanti aku promote...

Nota Lutut: Makan kat hotel? Thanks but no thanks.....Sedap lagi aku makan Buffer Ramadan kat Renissance Hotel....

2 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top