Lets Trace back all the way to 2009: Pre-Job

posted under , by Ayenxz Abraham
Assalamualaikum N Hello Everyone..

Huh..lama jugak xupdate blog. Nak update, tapi masalah Line telah menyebabkan usaha2 mengupdate terbantut seketika..

Okeh..Mari start bercerita.
Cerita 1 (Bulan Nov. 2009)



Arizan: Ada keje Kosong!
Aku: Ye ke? Bagus ni...

Encik Arizan telah mengYM mengenai kerja kosong yang telah ditawarkan (dimaniskan?) oleh SKMM (or KPKK? KPKK kot...) mengenai Jawatan Fasilitator SchoolNET..What the heck is that? Beats me..aku pun xtau apa2 (taim tu la...dah Bro (Arizan) offer). Aku pon masa tu agak kensengkekan dalam soal Ringgit Malayzi trus berusaha (Chaiyok x2!) menghantar applikasi untuk kerja tersebut...

Giler weh..Posting jobnyer open for 3 days je..Dengan sepantas kelat (kilat..) aku menukar Resume ku kepada format PDF (supaya senang nak send via Emel..coz aku guna Sel Kom je kat ghumah as main Internatte Provider..so kesiputan itu xdapat dielak..) dan as further instruction, dia mintak audit pengijazahan...dO_Ob..mana aku nak cari scanner...!?


Aku rasa dekat2 sini ada scanner..

Puas aku menyelongkar tong Sampah stor rumah namun hasilnya hampa..So Alternativenye, aku capture je suma transcript tu guna DSLR cameraku..So ikot pepatah melayu, tiada rotan, akar berguna juga..Aku convert everything to PDF dan sent kepada alamat iklan tersebut..(by emel of course...xkan aku nak hantar by post kot? so the bery ol timer la...)

Selesai 1 cherrita!..

Cerita 2 (Bulan Nov-Dis 2009)

Ok..2 minggu dari tarikh penghantaran surat chenta kepada KPKK @ SKMM..Di Suatu pagi yang hening..lagu Kasidah Cinta : Dewa yg berfungsi sebagai nada deringku memekak memainkan lagunya secara hingar dan bingar..distubing tul..Suara laydis menyambut salamku seraya berkata : (Ringkasan: Aku dapat interbiu~)..

(so anti-klimaks...)

Then..aku pun memangkah kalender hadiah hasil belian barangan kedai runcit..aku pon dah lupe tarikhnye..
"Hamboih..seksi banget kalender kamoo..,"herdik pembaca blog..
Aku: Mana nak pangkah nii.....mata ni xleh fokuss...degil punya mata...

Sila abaikan gambar diatas untuk mengetahui cerita selanjutnya...

So..pada hari yang ditetapkan oleh lembaga sirim, aku bertolak dgn Pa n Ma ke CyberJaya..or as known as Prang Besar..(dulu kampung aku kat sini...)..Ke SKMM Cyberjaya..oleh kerana tiada map yang diberi, maka Google Map telah berbesar hati menunjukkan laluan ke sana..Oh ye..Interbiunye pukul 8 pagi..d0_0b..adoiyaiii~

Dah bertolak dari rumah selepas Suboh..sesampainya di sana...


SESAT!!...argh...giler ah....sampai jalan depan MMU...padahal the road to SKMM is in Opposite DIRECTION...siyolll!!..So the solution to the confusion, menchari para pemandu teksi sekitar la..Tima kasih en.Pemandu Teksi!

Sampai lewat 5 min..xpe...coz diorang pon xstart lagi..aku pon slamba Dinasor la masuk with a swagger..chewahh~..

Ada la taklimat sikit2 pasal menda tu...aku pun dalam senyap2 bukak Phone -> Opera -> FasilitatorSchoolNET punya website..stadi beb..hehe..

Then dia bg kertas utk tulis nama etc2..then aku raba la bag aku...(beg aku lantas tersipu2 malu)

DAMN! PEN XDE SIYOL!!

Xkan aku nak pakai DARAH pulak tulis kot...so aku pun scan..pacak Satellite Disk besar punyerr..

Flashback..aku teringat kat jln masuk ke dewan patut ada door gift, so aku menjalarlah ke pintu masuk sambil prepare utk simen muka kasi tebal...Sampai ke meja daftar..aku tgk ada sebundle pen hitam Kilometriko..
Oh~ Kilometrico penyelamatku...

Dengan pantas dan berkarisma aku bertanya.."Boleh saya amik satu~"..dengan mata bersinar ala2 komik jepun..Akak tu trus bagi tanpa rasa segan silu lagi..(bagi pen!..dan xde S selepas tanda seru...don chu everr!!)..Yeah! Trus ada tanda Lvl UP atas kepala..hehe~

So aku bergegas semula ke dewan utk melengkapkan komputer borang..

Selepas itu terjadi lah perkara yang menyakitkan hati...


...BERSAMBUNG!!

0 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top