HoHoHo..Balik Kampung....

posted under by Ayenxz Abraham
Huu..ni bukan tahap bersawang dah..dah ada kulat,kulapuk dan kulahuk...jap..biar aku kibas2 sikit bagi clear jap nooo....

Sapu..sapu..

Ala...bak aku kata..xde banyak benda best yang berlaku...cuma baru2 ni je ada...dan nanti post next aku story la...

Kali ni aku nak citer pasal balik kampung....biasanya 1 keluarga ada 2 kampung..mak ngan ayah punya side kan? So aku balik kampung side blah mak di Branang...hihihi...lagipun aku tinggal 1 grandmother je...yang lain2 dah pindah alam dah...soooo...balik la ke kampung...

Kat kampung ada mak usu, dan nenek...kat blakang rumah ada banyak pokok durian...baru ada durian mini....blom besar lagi..so xleh makan2 dan kentut bau durian la...so lepak la rumah nenek sambil minum2 dan makan tengahari..

Lauk yang paling memikat selera adalah sambal hijo..hijau la...yang dibuat daripada cili padi...Huuu..memang lazat skaleyy~..menikam kalbu dan menusuk lidah...tiba2 je ada abiliti menyembur api...mwahaha...

Pastu dah makan..lepak2 lagi sampai petang...nenek pegi blakang amik buah kelapa muda..huih~! sedap btol panas El Nino ni minam air kelapa..cam mandi kolam renang plak rasanya...Nasihat kepada rakan2 kat luar sana..skarang ni musim panas...so banyak2 la minum air suam....jangan minum air gas...apatah lagi minyak gas...kasi sejuk sikit badan...xde la dapat sakit kepala ke, sagu mata ikan ...eh...pecah2 mulut a.k.a mata ikan atau ulser...remember tuh~

Kring2...loceng pak cik aiskrim duk bebunyi...aku pun tgk la sepupu2 aku yang kecil2 itu sambil mata mereka memandang aku dengan penuh harapan serta limpahan air liur bak cerita anime jepun kat tv setiap pukul 7 malam...soo..alang2 nak blanja kan...blanja la satu rumah trus...ala bukan ramai pun...ada lah dalam 7 orang...so dalam 7 hengget je..pe ada hal....

pastu dalam pukul 6 petang.kitorang pun salam2 la..nak berambus balik melaka...adoiii..dah pukul 6 pun panas cam pukul 2 petang....hish~...

Babai Nenekk....nanti jumpa lagi eh~


Anak Mak Usu yang Bongsu (InsyaAllah..) hehe

0 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top