I'm Fat? U Fat,? Chow Yuun Fat? Its One Way Another...

posted under by Ayenxz Abraham





















Ha...pesal pulak citer pasal gemuk ni....antara isu paling sensitif dan paling kerap didengari....

GEMUK

Eh....ko makin "sihat" la..", "Ada baby ke kat dalam...?" n other stuff that annoying + irritating....ah...mere human...always find ways to mess up other people life...

Admit it...it's fun to bully other people....meluahkan kata2 kejam dan menyakitkan hati...and then "I'm only joking...no hard feeling okey?" As simple as that? Saya selalu berkata dan memberi nasihat kepada orang lain dan diri saya sendiri...

" Kita marah dan membuat orang lain sakit hati adalah seperti memaku paku pada dinding..Pada masa kita marah...semua hinaan, cercaan, kutukan dan tohmahan akan keluar dari mulut kita...tanpa kita sedari dan tanpa kita rasa bersalah...tetapi ingat! Pada satu ketika apabila kita rasa tenang dan ingin mencabut paku tersebut....paku akan masuk terlalu dalam dan menyukarkan kita mencabutnya...dan apabila kita mencabutnya...dinding akan robek dan pecah...walaupun kita menampalnya...ia tidak sama seperti dahulu"

Serupa la dengan hati....bila kita cerca dan hina seseorang....sebatang paku akan menusuk ke dalam hati orang tersebut...dan apabila kita minta maaf...walaupun orang tersebut dah memaafkan kita, ketahuilah bahawa kesan tusukan tadi masih berbekas...menghodohkan dan mencacatkan hati tersebut...

Eh...apa salah citer ni.....Jap2...reverse balik...

Korang mesti kata...ada orang kutuk ko ke? Eleh..nak kata kutuk tu dah muak dah dengar...cuma pekakkan telinga je...

Sebenarnya, saje je buat pos ni...xde keje kate orang (padahal blambak cam haram dok bersepah)....

Orang kata mood swing (oit...sorry sikit...aku mane ada PMS!!)...cuma aku nak kemukakan cabaran...kepada diri sendiri la...

BILA LA KAU NAK KURUS AYENXZ OIII

sebenarnya aku selesa cam ni....dah dekat 15 tahun bertubuh "Sasa"......IMHO (in my humble opinion..)...aku xmengalami masalah apa2 pun...kadang2 orang kurus dan "biasa" xbleh archive apa yang aku archive...

Aku penah jalan kaki dari Danga Bay ke UTM Skudai....
Ada orang kata kitorang ni gila.....masa tu ada 4 orang...Aku, Fahmi, Arizan Dan Al-Hafidz....jalan kaki...dari danga bay...Pukul 3 pagi selepas berkaraoke sakan...Aku masih teringat kata Mr.Fahmi (yang sekarang tiada di UTM)...."Aku yakin pasni korang musti bangga sebab kita pernah buat benda camni.."...btol la Fahmi...aku setuju ngan ko...

Orang berkenderaan (no offence to anyone..) pasti akan mengatakan bahawa ni memang kerja gila....tapi biasanya orang gila la yang archive macam2....Jangan nak nafikan la....

Aku main Basketball bila ada masa...dan ada kawan yang mengajak...xkarang cam orang giler ah din dong plak main sindrik2 kan....Tapi xkurus2 jugak nak buat camne?

Agak-agak kalo aku kurus....hensem x? Aku rasa bila kurus, aku jadi kureng hensem la...so aku discourage sikit nak kurus....lagipun aku bukan Aizat, yang glamer bila kurus, aku bukan Nubhan....macam susu F&N bila kurus..dan aku pelik...Sebenarnya orang gemuk ni kena diskriminasi sebenarnya...apa glamer tu hanya bleh dicapai oleh orang kurus?

Namun....aku akur dengan nasihat mak aku

"Ko jangan pikir bila ko kurus...ada awek follow kau la, apa la...yang penting kesihatan..kacak2 ni kesan sampingan je..."



Tapi aku rasa, again...no offence to anyone...Kacak dan Kurus tak semestinya menjaminkan anda mendapat awek yang hot....Yang penting POKET YANG TEBALZ, dan elemen materialistik yang lain adalah senjata paling ampuh mencairkan hati gadis...DONT CHU EVER DENY IT GIRL!...bak kata Pianka:MAU YANG BESAR!!....badan besar xmau plak kan?



Nota Lutut: Jack Black bley je glamor....yang penting attitude...orang kita ni sukakan stereotype...bukan gitu?

0 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top