Kiri Empat Mati? Di Tinggalkan Untuk Mati...( LEFT 4 DEAD)

posted under by Ayenxz Abraham
BAYANGKAN...

anda dan kawan anda...(3 orang lagi...pilih la sesapa...xkesah la...) merupakan antara survivor yang terselamat dan imun kepada sejenis virus baru yang menggigit otak dan menyebabkan pengidapnya suka makan otak (otak....otak....) Buat pengetahuan anda, Sham telah terkena virus ini okeh...

Dikerumuni beribu2 pesakit yang menjadi Biawak Idup..eh Mayat Hidup (Zombie), anda dan kawan anda terpaksa mengharungi malam yang gelap gelita dan siang yang menggerunkan...dimana anda tau disetiap sudut dan kawasan yang bakal anda lalui adalah TIDAK SELAMAT SAMA SEKALI..bila-bila masa sahaja zombie boleh melompat, mengejar dan seterusnya mengoyak dan mencarik tubuh badan anda lalu meratah otak dan jantung anda...malah rakan-rakan yang anda sayangi juga tidak ketinggalan dimamah hidup2 sambil badannya menggelitik kesakitan seperti ikan disiang.. Kerjasama antara anda dan rakan anda merupakan kunci bagi menyelamatkan anda dan rakan anda dari neraka dunia ini... Dengan harapan bahawa ada anda boleh diselamatkan.



Amboi...kemain sadis lagi preview... tu la serba sedikit cerita mengenai Game terbaru..dah lama jugak sebenarnya..xpe la.. Left 4 Dead merupakan hasil daripada pengeluar game faveret aku iaitu STEAM dan VALVE, yang dulu SIERRA kan masa HALF LIFE tu...


Left 4 Dead menceritakan atau mengisahkan tentang 4 orang survivor iaitu:

Francis a tattoo-covered biker;
Zoey
a college student and horror movie enthusiast;
Louis
, a Junior Systems Analyst in his company's IT department;
Bill a former Green Beret.


yang imun daripada sejenis virus rabies (baca:hanjing Gila) yang telah bermutasi dan menyebabkan pesakitnya gila nak bunuh orang...amat teruk!! Secara umumnya..pemain perlu bergerak dari point A ke point B sambil membunuh zombie yang banyak gile (bergantung kepada difficulty) ke save room (game ni xleh save merata2 eh...ko mati maknanya ko mati..mwhahahaha)

Ada empat setting (situasi) dimana pemain boleh memilih untuk bermain di kawasan yang digemarinya:


"No Mercy", an urban setting;
"Death Toll", a small-town and countryside setting;
"Dead Air", an airport setting; and
"Blood Harvest", a woodland and farm setting.


SPECIAL INFECTED


Special infected ialah zombie yang mutate kepada zombie yang lebih hangat dari biasa..ehem..maksudnya lebih bahaya dari biasa.

1. Smoker: Kaki hisap rokok ini mempunyai abiliti menjerut anda dengan lidahnya yang panjang..dan menarik anda kepadanya..untuk digigit..Bila anda dijerut, anda perlu mendapatkan bantuan rakan anda untuk melepaskan diri. Dikenali dengan bunyi semput dan berkahak (eww..)

2. Hunter: Stalker yang sangat pantas, dan boleh melompat jauh macam pinjal (kutu anjing)..si sengal ni akan memanjat bangunan dan merangkak di belakang anda..lalu melompat dan membelasah anda (makan)..seperti smoker, kawan anda adalah bantuan terbaik sekiranya anda kena di tindih oleh mamat ni..

3. Boomer: Mamat buncit lagi mual ini akan membuatkan anda ingin membelasah rakan disebelah anda jika dia buat pasal..Boomer ini mempunyai abiliti untuk membutakan anda dengan muntahnya dan menarik ratusan zombie untuk menggigit anda. Kalau rakan anda sengal dan menembak boomer ini tanpa menolaknya terlebih dahulu, letupan lemak hijau akan meliputi anda dan menyebabkan zombie nampak anda seperti ayam goreng madu...

4. Tank: Yaahh..inilah yang mamat anda akan benci seumur hidup anda..Mamat berbadan sedara mara hulk ini adalah pembuli yang kebal..dan membelasah anda tanpa segan silu..Kerjasama kumpulan yang diterapkan oleh lecturer dalam kelas amat penting masa ini...TEMBAK TANPA BELAS KASIHAN.

5. WITCH: Jika anda terdengar tangisan perempuan ditengah malam, jangan tegur dan jangan buat bising kerana witch ada berdekatan..this Witch with the capital B ini adalah sangat sopan jika tidak diganggu dan akan mengamok jika anda mengganggu dia..Witch ini mempunyai jari yang AMAT TAJAM dan boleh membunuh anda dengan 2-3 kali swipe je...isk x3..nasib baik pastu dia chalo...Mempunyai health yang sangat banyak....sama banyak macam tank.





BINTANG-BINTANG ANGKASA

aku bagi : EMPAT SETENGAH BINTANG....WOHOOO~~

0 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top