Jalan-Jalan Kat Melaka

posted under by Ayenxz Abraham
Ha....untuk mengambil peluang Internet yang agak deras di kolej pada waktu sekarang...dan juga menyahut seruan En.Hisham untuk memblog..so aku pos la gambar aku jenjalan kat melaka masa cuti hari tu. Sebenarnya....menggatal nak jenjalan tu saje je nak test kamera K850i
yang 5 megapixel gamaknya...ghopenye indah kabar dari rupa....xbest pon gambarnya...

dah la kelabu.....

lantak la labu.....

Lagi satu s
ebab nak tengok madagascar 2.....cambest je....tu yang turun melaka....Pastu nak ronda2 melaka jap....bukan apa...dah lama dah rasanya xjenjalan camtu kan.....Masa aku pegi tu aku ada la heran sket....pesal la ramai orang...kompius jap...bukan cuti umum....rupanya cuti sekolah....patut la rame2 dok berposing sakan kat A'Famosa Ruins tu...isk x3 ....nak posing jugak....ape kan daye....aku kuar sensoarang....nak suruh sapa pengang kamera kan.....maunya dia ciben(curik)...xke naya....


ini adalah gambar yang diambil setelah
menonton cerita Madagascar 2....ni kat
tingkap exit menghala ke Melaka Megamall




Bahagian dalaman Gereja St.Paul....dalam dia dah xde apa2...cuma nisan atau TombStone Piledriver.....eh...TombStone sahaja yang tinggal....ramai jugak fotographer wannabe kat sini...
aku pakai kamera henset je....malu2.....diorang pakai DSLR...ah pedulik apa....bukan aku nak jual gambar pun kan....

Aku pun jalan2 la kat dalam gereja tu....(cheh..baik pegi masjid)...ada kapel (couple) kene ceramah dengan pakcik kat situ....tu la...xde tempat lain dah nak buat maksiat ke....sori la...gambar diorang aku xamik.....xbaik malukan orang...

nothin' interested there but Stone and tombstone.....aku pun angkat kaki a.k.a berambos dari tempat itu untuk ke tempat lain....


Berjalan turun dari atas bukit Gereja St.Paul ke Stadhuys..






















Ini adalah kereta bomba zaman dulu2....


Aku pun turun la dari atas bukit tu ke bawah....ye la..dah namanya turun xkan keatas pulak kan? Hari agak mendung tapi masih panas....aku meneruskan perjalanan ke satu lagi Ikon Sejarah Melaka...Bangunan Merah Stadhuys....

Ada banyak kedai cenderamata kat situ......tapi sebab aku dah beli shirts kat Dlm Melaka Megamall...aku nghentikan penjolian sakan dan membuat quick check ke atas dompet....setelah mengeluh agak panjang...aku pun teruskan jalan2 lagi....(benci la jalan2 xde duit.....najis!!!)

















Aku sambung jenjalan...dari Stadhuys kembali ke depan Melaka Megamall dan Seterusnya kembali ke Mahkota Parade untuk mengambil bas kembali ke sekolah...eh...rumah....

Sebenarnya ada benda baru kat melaka.....(jeng..jeng jeng....~~)

1. Menara Taming Sari : Tarikan terbaru di Melaka...actually..ianya adalah sebuah menara berpusing....untuk sightseeing...tiket price kalo xsilap...RM15...
(p/s:Nenek dengan mak aku dah naik...aku je xnaik lagi.....huuuuuu~~~)










2. Eye on Malaysia...Now on Melaka..:

Ni la Eye on Malaysia.....site nye xsiap lagi....tapi dah ada nak buat macam2 kat situ...wayang 4D pun ada...bukan sport ToTo 4D.....hish....

p/s: Ni pakai hanset kamera 2MP je....



Dah la....nanti2 aku tambah citer lain lagi...
Chiaoz...Assalamualaikum...Babaii~~

0 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top