Reblogging Again: 2011-2012-2013 With A Twist Part 1

posted under by Ayenxz Abraham
Salam semua.

Pergh, last post on 2011, dah 2 tahun gak x berblogging, tetiba malam ni terasa nak taip balik apa ada dalam otak. Hmmm...ok, quick review on 2012 and start of 2013.

After interviewed by my last company (JUN-2011)

Ok, last company. Kompeni.
Citer bersambung after dapat interview. Ok, rumah...atau lebih tepat rumah sewa. 

Krisis terbesar apabila pindah kerja dari satu ceruk di Negeri 9, ke middle of the city.

"Kenapa nak keja kat KL?", getus mak-mak sedara..
"Kerja je la kat Melaka, boleh jugak teman2 mak kat rumah, lagipon Yana kat luar negara,
tak kesian ke", 

amboi, pandai saikologi nampak, awat tak suruh saya duduk kat large black couch, staring at the ceiling sambil kena saiko? Pffttt...


Err...wrong couch...

Mak pada riak mukanya nampak cam agree je dengan diorang, iyolah, anak yang paling boleh diharapakan (puji diri sendiri) nak tolong masak ke, gi kedai ke,gi siram pokok bunga ke, gi setel bil ke, segala menda yang boleh disuruh..Ayen kan x banyak songeh. Lagipun pahala wehhh...

"Tapi Kompeni A tu kat KLCC, so maybe dia ada prospek yg bagus, mid-city lak tu, easy access ngan Putra LRT.Senang nak gi keja. Nak keja kat Melaka kena ada lesen, kete, xkan nak suruh abah hantar.."

Retort, Rebuttal..Alasan tu macam leh pakai. So biasanya xde dakwa dakwi. Lagipon kerja aku, masa depan aku, orang maybe boleh bagi idea segala. Nak menggerakkan idea tu aku juga, nak bersusah aku juga.


"Xmintak kerja kerajaan ke yen?"

Pfffttt...lagi satu soalan menyampah. Bukan selai dua resume hantar, kalo ikut pokok, dah musnah dah rezab pokok kat Terendak Camp tu. Wait, dah musnah dah pon..Sila tanya ex-menteri, saya tatau..LOL. Oh ye, resume kerja kerajaan..banyak dah hantar, cikgu suma pakai DPLI (sila rujuk post sebelum untuk rage), so nak mintak lain, rasa cam xde kaitan plak. Tak ada rejeki...

Oh, back on rumah sewa..Lepas interview, kerja almost start immediately, sebab katanya mmg nak pakai sangat pekerja. Oww really...So rumah sewa kat KL biasanya sama ada 2+1 or 1+1. Ini bukan kelas matematik. Biasa dengar kan? 2+1 means 2 bulan + 1 bulan, maksudnya 2 bulan sewa, 1 bulan deposit. So katalah sewa bilik RM400, so 2+1 = RM1200..WOAHH!! Mahal tu siyottt...(err, kalau anda rasa murah, anda kaya..)

So, sebab sedara mara ada kat KL, stay kat rumah diorg dulu.
Memula sbb baru nak start, ingat nak cari rumah yg ada access to LRT, i mean dekat la..rumah ada access LRT, ko duduk kat stesen la jawapnya.So buat masa terdekat ni, duduk rumah Pak Anjang..

START WORKING, DEEP BLUE SEA, HIGHEST TWIN TOWER



Err..aku xmention kompeni tu, tapi korang dapat figure out kot.
Ok, tinggalkan Pasoh, move on with life. Pasoh seems like lost paradise to me. Friendly people, friends, money, easy work. Time flows like nobody business..Aku rasa diri aku yang reluctant nak pergi sana dulu adalah aku yang sombong dan bodoh. Tapi dah takdir, move on je la.

Now, skyscraper,hustling bustling city, with horns, clanks of machinery, and sirens. Everything changes again. Ala, bukan aku xpernah jumpa benda ni, dulu kan belajar kat KL gak, apa masalahnya? Yer, dulu belajar, ni keja. Lain.

On that moment, aku tinggal dengan sedara. Yep, family. So xleh buat gila macam duduk ngan kawan2. Kontrol sikit tingkah laku. Hahaha...hehh *sigh*

So far so good. They are among my fav sedara. Sangat cool, sangat selamba dan sangat happy. Walaupon beberapa event gaduh2 adik beradik tu, ala, aku dulu brotherly fight ni lagi dahsyat kot. Setakat main sepak2 (baca: kick) tu benda nano je. Tapi kitorang xsuka jerit2.Nampak sangat dramanya. And instant blood boiling factor untuk abah.
Concequence: "Makan" tali pinggang.

       Yes, cakap senang la. Jaga sat tengok

The company. The blue colour of the ocean are mesmerizing me. I can stare at the beauty of this man-made complex of animal sanctuary (which I have dubious opinions) for hours and hours. Ye, stare..lepas tu kena buang keja la sbb curik tulang..haha. Yes, from the playful otters, to chubby water rat (they swim in their own shat, btw..) to mesmerizing flying movements of Giant Blotched Fantail Ray, they are such amazing things to look at.
Sebelum ni, aku nak masuk pon kena pikir banyak kali. RM35 is quite huge, for someone like me. And biasanya xde sebab kot dulu nak masuk..haha. Sekarang keje kat sini, hambik kau hari-hari mengadap.

It's seems all rainbows and unicorns, until I get the firm grip of what are my job scope.
Something wicked this way comes

to be continue.

0 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top