Update on My Life: PhotoShoot and Day Before Genting

posted under , by Ayenxz Abraham
Hai kengkawan suma2...dah lama btol xmenghapdate blog ni...ni dah bukan tahap berserawang dah..ni dah tahap ada koloni labah2, siap ngan kelawar + vampire skali....ah, bior le, korang bukan pedulik pown kan...hahaha~ 

 (duduk disudut sambil menangis...)

xpe la...update je la...dari xupdate kan...
Meh kita reverse balik ke minggu lepas..(ke minggu lepas2? aku dah lost track dah...)..


1# Ke KL kerana Street PhotoShootOut!

(Yeah..Mulakan Hari dengan secawan teh tarik)



Ok..Sebagai seorang Alpha..(alpa?), laman web wajib mustilah Alphanatics..walaupun kadang kala xbrapa dilayan kat sana..almaklumlah noobies...nak buat camne...sebagai photographer miskin dan hina dina..kena lah akur...

Jap, dah salah entri ni...ok..Seperti tajuk, aku pg KL utk menghadiri 1 kursus (kursus @ competitionz) yang dinamakan KL ShootOut..(amaran: ini bukanlah acara menembak secara gila dikhalayak ramai...) yang dikelolakan oleh Sony.Cut the story short..aku pown masuk la...Dan yang beshnyer kalo masuk aktiviti ni, biasa la, kawan baru la...hehe~

 (Maaf, ini bukan poster rasmi aktiviti tersebut..)

Masa yang diberikan = 3 jam..(eh, ke lama lagi? ontah la..bior le, kalo aku tipu pown korang mane tau..hihihi~ (desyum x2))
Tajuk dia adalah Uniquely KL...aku pown terpikir ape uniknyer KL..xkan nak tanyer tourist kot..Bahasa Inggeris dah la bertrabur ke laut...kang cakap ngan omputeh kang dia ingat kita nak jual barang...xke haru?


                                    (Bangunan Sultan Abd Samad)                                     (Aqasna on Stairs)

Ade la beberapa gambar aku ambik semasa aktiviti tersebut...tetappi sangatlah hampeh sehingga malu-malu biawak untuk menunjukkan kepada rakan2 baruku itu...ye la..pakai pon lens murah kan...xleh lawan la Carlz Zeiss RM 2700...dgn harga tersebut aku leh bayar sewa rumah utk setahun TAHU X!! xpe la..asalkan aplikasi cap Kedai Gambar ada..bleh la tach-ap (touch-up) sesikit...

Xpe la...at least dapat pengalaman kan? pengalaman tu kan lagi penting? (ini adalah cakap2 orang xmenang cam aku..hihi..sedapkan ati je tu...) Walaupon xmenang...dapatlah T-Shirt ngan beberapa barang lain...bleh la...sobsob~~...

2# Malam Sebelum Ke Cucur Atap (Genting)

Owh...ok..Malam sebelum berjalan ke Genting Highland..oleh kerana xmo nyusahkan Abg Ajoe, aku pown teringit nak duduk hotel...bukan apa..malu dok asyik kacao rumah tangga orang kan...saje2 la..lepas hangout ngan Azizi (dah lama xjumpa dia..dia camtu jugak..maybe lagi kurus dari dulu kot..xtau la..) di LowYat..biasa la, opis suruh bli WiFi utk kegunaan skolah..Yes, skolah 1st kat felda yang pakai Wireless Berkelajuan Tinggi (self-proclaim..hehe).. Zizie pown baru dapat practical kat one of the most famous company...ala..yang buat iklan TM yang pakai lagu Bunkface tu..hebat la dia..aku jugak xkemana...xpe..aku bersyukurr~
(menggunakan emoticon 2 kali dlm 1 blog...i am pathetic..)

okeh..pas azizi balik, aku pown kembali ke area BB..bukan mencari rumah urut tetapi mencari katil bagi merehatkan badan..(kalau urut2 pon besh apa...hihihi)

(Suruh monyet ni je la urut...xdapat dosa kan?)

Dapat la hotel kat area tu..bleh la..decent gak la harga dia..maybe coz bukan peak agaknya..cam skrg xtau la..mahal kot? tapi utk single, cinonet (kecik giler..), but cozy, nevertheless...

Biasa la..dah dudok2, malam masih muda..aku pon jejalan cari...MAKAN!! ciss~ tidak sesekali ku mencari benda2 merosakkan diri tersebut...(kalo ada pon, kena bgtau korang ke huh?)..seriusly? Aku gi makan la..lapo banget kot...
Memula nak makan kat LowYat foodkot, ala..kat bawah tu..nak makan chiken chop rice..
But dah TUTUP!! Kachiwa melanda diriku...xpe la..xde rezeki..nak mkn bento (japanese for bekal, juga restoren bawah LowYat), pon dah tutupp...SOB!!..SOB!!..aku pon kuar la dari lowyat...ke KEDAI MAKAN NASIK AYAM..ala..kalo korang keluar ikot pintu utama LowYat..ada nasik ayam kat depan CIMB..bukan depan LowYat ye, itu nasik ayam leher xputus tu..xleh mamam...

(Ni la kedainya..xtau ape lak nama dia..bior le, bukan dia bayar iklan pown..)

Ntah..besar2 cop halal kat depan kedai dia...aku pon kompiden la masuk..ntah sedap ke tidak, xtau...perut ngah lapor,masuk je la..makanan dia agak mahal..but consider on the middle of the KL Golden Triangle..so, paham je la..Xlama, ada la minah seberang sapa aku yang macam rimau lapoo..Dia amik order..aku bagi order..setel...makan apa? 
NASIK AYAM LA..lagi mau tanya ke?

(Nasi ayam yang bakal dikerjakan akibat nafsu serakah tak terkawal)

Dah kenyang..bayar dan kembali ke hotel..Sambil jalan berenti kat kedai serbaneka..beli roti dan air utk dimakan dalam perjalanan ke Genting..Balik Hotel, mandi dan tidoo..ZZzzzZZz


Bersambung pada post seterusnya..
Jangan Risau, rasanya xla lama cam dulu...hehe~ Larikkk~

Nota Lutut: Rasanya nak start Vid Blog plak..tapi cam klakar la plak..dah la muke xhensem, ade hati nak buat..chiisss (ayat menjatuhkan kompiden diri sendiri)

0 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top