Cinema Review: Jerit Sakan a.k.a Histeria

posted under by Ayenxz Abraham











HISTERIA



Okeh...aku nak review movie yang aku baru tengok....ye la...selagi ingat kan...kang dah tengok citer lain dah xingat plak pasal movie ni kan...almaklum la ...aku ada sikit2 memory lost sejak terminum kopi bersemut kat rumah aku...lepas ni kalo jumpa tenggiling bleh panggil "Ey Kawan..WassuP...Ada jumpa Busut baru x?"...xlawak ke...jap lagi aku citer apa kaitan busut ni...continue with the review then....


Alkisahnya...7 gadis genit and gediks yang mencari pasal dengan membuat pemujaan dekat busut...(ha...kan aku dah kata..bukan tenggiling je yang cari busut...)...pastu dia ada baca mentera...yang klakor nye ...2 orang daripada gadis tersebut adalah BUTA HURUF...kesian....

pastu pas baca....salah sorang kena rasuk....

kerana terlalu gedik...mereka didenda...tinggal di kawasan sekolah yang telah dikosongkan kerana cuti penggal.Fakta Klakor no 2: Berapa bangang la cikgu dia suruh pompuan tinggal kat bangunan sekolah yang dah xde orang....nak bagi orang rogol ke...Diorang kena bersihkan kawasan sekolah....Untuk menjaga mereka...mereka dibekalkan oleh cikgu lelaki (ni lagi satu bangang...mana la ada skolah pompuan warden lelaki...)dan seorang ustazah yang boleh mendengar perut menyanyi....(<---Clue:Tengok Iklan Kat TV)

Eh..ada lagi sorang...pengawas bernama Caterine Zeta Johan...lawak kan...better amik middle name je la...

Kesueyan (kemalangan) bermula apabila salah sorang dari Gedikz (nice teamname wat..?) cuba memeluk sekor kucing....lantas kucing itu membuat perkara tidak senonoh keatasnya (tidak ditunjukkan di skrin...phew~~) dan bertukar menjadi momoks yang kijam gile...Actually...momokz tu mempunyai abiliti menukarkan darah kepada air Ribena..mungkin akibat menggigit kanak2 ribena berry ( orang tua berlagak muda)...mwahahaha....



End of Synopsis

Ada beberapa kepelikkan pada movie ini...

1. Aku rasa 6 orang tu orang Islam...xkan xreti baca ayat-ayat Al Quran kot.? (ops..pengarah bangsa lain...patut la..)

2. Telepon publik xbleh tepon Polis? Hanset abis kredit xleh tepon SOS? kompius....

3. Pisau menyerong memotong melintang...hmmm (jangan pikir bukan-bukan)

4. Heboh kata filem ada adegan LesBos...tapi 2 saat dan kena potong...pastu hype kat surat khabar la...apa la...NAJIS!!

5. Hero lelaki paling sengal abad ini....

Aku syorkan korang pegi tengok dan kaji sendiri...(Ah...jangan kata aku x promote lak...)

Bintang atau Binatang

Jeng jeng Jeng.....3 Bintang = Buat Drama TV la WEH~~

1 Komen Mengomen

Make A Comment
Related Posts with Thumbnails
top